FIST Taskforce Overstappen Consumenten

Binnen de FIST Taskforce Overstappen Consumenten worden afspraken gemaakt om consumenten met internet, telefonie en tv op een eenvoudige manier over te kunnen laten stappen van aanbieder. Hiertoe is een overstapservice in het leven geroepen. Binnen de Overstapservice Consumenten verzorgt de nieuwe aanbieder de overstap voor de consument. De consument heeft geen dubbele kosten en het abonnement bij de oude aanbieder wordt automatisch opgezegd. Dit geldt voor alle diensten in de bundel, internet, telefonie en tv. Ook het vaste telefoonnummer kan worden meegenomen naar de nieuwe aanbieder.

Informatie voor gebruikers:

Informatie voor aanbieders:

De uitvoering van de Overstapservice Consumenten wordt verzorgd door Vereniging COIN.

FIST Taskforce Overstappen Zakelijk

Binnen de FIST Taskforce Overstappen Zakelijk worden vergelijkbare afspraken gemaakt voor de zakelijke markt. Zo is er naast de Overstapservice Consumenten ook een Overstapservice Zakelijk. De Overstapservice Zakelijk richt zich op kleinzakelijke gebruikers die over willen stappen met internet, telefonie en tv. Net als bij de Overstapservice Consumenten verzorgt de nieuwe aanbieder de overstap voor de gebruiker. De zakelijke gebruiker heeft geen dubbele kosten en het abonnement bij de oude aanbieder wordt automatisch opgezegd. Ook de vaste telefoonnummers kunnen worden meegenomen naar de nieuwe aanbieder.

Informatie voor gebruikers:

Informatie voor aanbieders:

De uitvoering van de Overstapservice Zakelijke Markt wordt verzorgd door Vereniging COIN.