FIST Taskforce Overstappen Consumentenmarkt

De deelnemers van FIST hebben afspraken gemaakt om consumenten met een vaste internetdienst of bundel op een eenvoudige manier over te kunnen laten stappen van aanbieder. Hiertoe is een overstapservice in het leven geroepen. Binnen de Overstapservice Consumenten verzorgt de nieuwe aanbieder de overstap voor de consument. De consument heeft geen dubbele kosten en het abonnement bij de oude aanbieder wordt automatisch opgezegd. Dit geldt niet alleen voor de internetdienst, maar ook voor alle andere diensten binnen de bundel (bv. telefonie en televisie). Ook het vaste telefoonnummer kan meegenomen worden naar de nieuwe aanbieder.

Informatie voor aanbieders:

De uitvoering van de Overstapservice Consumenten wordt verzorgt door Vereniging COIN.

FIST Taskforce Overstappen Zakelijke Markt

Ook voor de zakelijke markt hebben de FIST deelnemers afspraken gemaakt om het overstappen van aanbieder te vereenvoudigen. Zo is er naast de Overstapservice Consumenten ook een zakelijke overstapservice. De Overstapservice Zakelijke Markt richt zich op kleinzakelijke gebruikers die over willen stappen met een vaste internetdienst of bundel. Net als bij de Overstapservice Consumenten verzorgt de nieuwe aanbieder de overstap voor de gebruiker. De zakelijke gebruiker heeft geen dubbele kosten en het abonnement bij de oude aanbieder wordt automatisch opgezegd.

Informatie voor gebruikers:

Informatie voor aanbieders:

De uitvoering van de Overstapservice Zakelijke Markt wordt verzorgt door Vereniging COIN.